Yeni Nesil Pazarlama Dersi Çalışması Markalar Fısıldıyor

mf-logo

Klasik pazarlama kitabındaki 13 bölümün dijital ortamda vakalarla anlatıldığı vaka kütüphanesi olarak hizmet veren www.markalarfisildiyor.com pazarlama alanında araştırma yapan araştırmacılara, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, pazarlama profesyonellerine, pazarlama ile yeni tanışanlara yol gösterecek dijital bir kütüphane olarak karşımıza çıkmaktadır.

İpragaz, Arzum, CarrefourSA, Ford Trucks, Orkid, McDonald’s, Mey İçki’nin yöneticileri ile yapılan kısa 10’ar dakikalık videolar pazarlamayı daha iyi anlamamıza ve görselleştirmemize kolaylık sağlamaktadır. Eğitimcilerin derslerini zevkli hale getirmek için derslerinde ve sınavlarında kullanması öğrencilerin olayları doğrudan sektörel gözden görmelerine  imkan tanıyacak bir çalışmadır.

Markalar fısıldıyor fikrinin ortaya çıkışı,sitenin tanıtım metinleri ile şu şekildedir. El İzi‘nin projesi olarak Ağustos 2014’te hayata geçiyor.Türkiye’deki marka sahiplerinin gerçekleştirdiklerini, örnek vaka mantığıyla dijitalleştirerek, iş ve akademik çevrelerde bilinen, aranan bir dijital vaka kütüphanesi yaratmaktı. Bu kütüphanenin oluşmaya başladığı görülmektedir.

Markalar fısıldıyor’un amacı üretilmiş olan her bir vakanın, pazarlama kitabının ana başlıklarından birini oluşturmasıdır. Markalar fısıldıyor serisinde üst düzey yöneticiler ve profesyoneller pazarlamayı kendi örnekleri üzerinden öğrencilere anlatıyorlar. Videoları izleyenler pazarlamayı, markaların gerçek hayatta gerçekleştirdikleri örnekler yardımıyla öğrenme şansını elde etmiş olacaklar.

Markalar fısıldıyor her geçen gün vakalarını arttırarak, dijital vaka kütüphanesini zenginleştireceğini ve farklı kitaplarla daha geniş bir kitleye yayılmasını sağlamayı hedeflemektedir. Sadece pazarlama ile sınırlı kalmayıp gelecekte Markalama, Şatış gibi konularda da çalışmalar yapacağı anlaşılmaktadır.

Markalar Fısıldıyor Ekibi Şu Şekildedir;

  1. PwC’den Murat Çolakoğlu, Cömert Kun, Duygu Merzifonluoğlu, Aslıhan Dellaloğlu, Serkan Yetkinyılmaz, Pomus Ajans
  2. NMC’den Nuri Çolakoğlu, ElaPro Ajans
  3. El İzi’nden Prof. Dr. Nükhet Vardar ‘dan oluşmaktadır.

Bu projenin geliştirilmesi ve vaka sayısının artırılması pazarlama camiasına büyük katkılar sağlayacaktır. Sadece pazarlama kitabı ile kalmayıp yeni pazarlama trenlerini de bünyesine katması bizleri mutlu edecektir. Özellikle Türkçe kaynağın az olduğu hatta hiç yok denecek türde olduğu içerik pazarlama, nöro pazarlama, sosyal medya pazarlama gibi konulara değinilmesinin güzel olacağını değerlendirmekteyim. Bu projeyi yapan ve emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.